Colon–retto

I screening dal colon-retto

I screening dal colon-retto a son mirâts a la prevenzion dai tumôrs de la parte terminale de l'intestìn e si rivolgono a dut la populazion, fêminis e oms, tra i 50 e i 69 agns. Un di i plui comun segnâls de la pussibil presenzie di un'anomalia in cheste parte de l'intestìn e je la presenzie di sang ocult ne le fecis. Sang ocult al significa che la so presenzie no e je visibile a ocul nûd e par cheste rason al è necessarie procedi a un esame di laboratoriu par individuâlu. Lo screening dal colon retto al è propost ogn doi agns a dut i residenti de la Regjon Friuli Venezia Giulia. Si trate di un esame molt simple che si pued fâ in cjas in pocis instants.

Legji il volantin sullo screening dal colon-retto.

FAQ

Sont invitate a sottoporsi al screening dal colon-retto dutis lis personis, feminis e mascs, residenti in Friûl Venzia Giulia che àn compiût i 50 agns e fin ai 69 agns di età.

Ogni doi agns dutis lis personis residenti in Friûl Venzia Giulia che a àn fat 50 agns di età a son invitate a sottoporsi al screening dal colon-retto.

L'Azienda sanitari di appartenenza ogni doi agns al manda une letare te quale al invita la persone a rivâ in farmacie par ritirâ il kit necessarie par eseguî lo screening dal colon-retto.

Forse l'indiriz presente su la tô schede anagrafiche no è aggiornât o al è stât un problem cun il recapito postâl. In ogni cas, se tu rientri te la fasce di età par jessi inserît/a ne i program di screening, tu puedis contatâ la segreterie screening de la tô Aziende sanitari di appartenenze.

Lo screening dal colon-retto al è un esame molt simple e si pues fâ direttamente a chê casa dopo vê ritirat in farmacia il kit par l'esame. Infat, al è suficiênt racoglier un campion di fecis e poi consegnâlu a chê stesse farmacia in cui si è ritirat il kit.

È un esame che permete di scoprî la presenzje di sangh ocult ne le fecis. Chest podarès jessi il segnâl di une anomaliâ presènte nel intestin.

È sufiscent raccoglier un picul quantitât di fecis cun il kit che si ritire in farmacie. Dopo sarà un laborator di analisi a fâ i approfondiments.

Se il test al è negativ, si rivarà une letare a cîr cun l'esit dal esame.

Si sarà contatâts de la segreterie dal program par concordâ ulteriôrs accertaments.

La presenzia di sangh ocult ne le fecis no significa che si à un tumôr. Il sangh al pode jessi provocât da emorroidis o da un polip. Par chest a servin i approfondiments.

In sintesi

  • Screening colon-retto

    E un esame semplìfich che permete di individuâ l'eventuâl presenz di sangh nel fec.

  • Cându si fâ?

    Ogni doi agns dopo i 50 agns di età: si podin sottopone a lo screening fêminis e masculins resident in Friûl Vignesie Julie.

  • Dove o ai de jì?

    L'esame si pued fâ direttamente a cîr: basta raccoglier un campion di fecis cun l'apposît kit ritirât in farmacie.

  • A cui consegno il kit?

    Il kit al è da restituì a la farmacie che al provvedarà a inviâlu al laborator di analisi.

  • Cume rivâ la rispueste?

    La rispueste, se negative, rivà diretament a cjàs cun une letare inviade de l'Azienda sanitari di riferiment.

  • E se a è une positivitât?

    Si sarà contatât par sottoponisi a approfondiments par verificâ l'origin dal sang ocult.

  • Positivitât=tumôr?

    No: la presenzje di sangh nel fec può jessi dovuda a plui fatôrs. In ogni cas, è oportun procedi ai approfondiments dal cas.