HPV & test PAP
I screening dal col dal uter
I programes di screening par prevenî i tumôrs dal cûl dal uter prevegnin doi tipologjìs di esamis: il Pap test, normalment eseguit sui fêminis tra i 25 e i 29 agns. Par i fêminis dai 30 agns in su al è propost l'HPV test. In di articui dal nestri blog al è spiegât parcè si fâs chestis esamis. I doi test a son gratûits. Si aderiss a la campagna di screening par la prevenzion dei tumôrs dal cûl dal uter rispondint a la clamade dal Call center, o contatant il Call center dopo vêi recevût une letare di invît da parte de vostre Aziende sanitari.
Legji il volantin cun plui informazions sul screening dal col dal uter e sui esamis HPV e PAP TEST.
FAQ
Pôl aderî ai programes di screening par la prevenzion dal tumôr dal còl dal ûtêr dutis lis fêmes residenti in Friûl Venzia Giulia che àn compiût i 25 agns di età.
Par le femene dai 25 ai 29 agns ogni 3 agns a son invitate a sottoponisi a l'screening dal col dal'utero che sarà effettuât cun il Pap test. Le femene dai 30 ai 64 agns a son invitate ogni cinque agns a sottoponisi al test che verrà effettuât cun l'Hpv-DNA test.
Le done residenti in Friuli Venezia Giulia tra i 25 e i 29 agns a son invitate tramite letare ogni 3 agns, a sottoporsi al Pap test.
Le femene tra i 30 e i 64 agns a son invitate ogni 5 agns tramite lettra a sottoporsi al test Hpv-DNA.
Forse l'indiriz presente su la tô schede anagrafiche no è aggiornât o al è stât un problem cun il recapît postal. In ogni cas, se tu rientri te la fasce di età par jessi inserida ne i program di screening, tu puedis contatâ la segreterie screening de la tô Aziende sanitari di appartenenze.
Telefonant al Call center regional al numar 800 000 400 si pues domandâ di modificâ la data trovant une plui consona ai propri disponibilitâts
L'HPV (Papillomavirus uman) è une tipologie di virus capace di infetâ le cellule umane dando il via a processi di formazion dal cancer. I virus HPV son moltissimi e la maggior parte des persone al ven a contat con issi almen une volte te vite. Invece lis variantis HPV 16 e HPV 18 rapresentin ceppis a alt risc capace di provocâ il 70% des tumôrs de cervice uterine.
In dal maggior part di casi si trasmetin par via sessuale. Ma in dal maggior part di casi il nestri corpu al riconosce il virus e al attiva il sistem immunitari par eliminâ l’infezion. Bisogna ricordâ, però, che il Papilloma virus al è present nel 100% di casi di tumori dal col di l'utero. Par chest al è determinante sottoponisi cun regolarità ai esami di screening (Pap test e HPV test).
Si trate di esami di laboratoriu par la ricerche dal virus HPV (Human Papilloma Virus) che, partint da un picul prelevament di secrezions dal col dal uter tramite un picul spazzolin. Il material al è po analizzât par verificâ la presenzie o no dal virus o dal so DNA.
Nelle fembri fins a 30 agns, i infezions da HPV (Human Papilloma Virus) a son abastanza frequents e, te la maggior part dai casi, si risolvìn spontanèament. Par chest, dopo une certe età si propòne il test HPV DNA che al è in grâ di riscontrâ la presenzie di lesions che podarìs evolvî in tumôr. Ma al è ancje men specific rispetto al Pap test: par chest, in case di positivitât dopo il test HPV si procede ancje al Pap test. In case di positivitât ancje di chest test si procede a la colposcopia.
È un control simile a la visìte ginecologjiche: il ginecolog al dopre un strument chiamât colposcopi, che al serve a iluminâ il col dal'utero e a viodi ingrandît. Se il ginecolog al viod alterazions, al fâ une biopsie, cioè un picul prelevament, generalment no dolorôs, di tissu dal col dal'utero. Al pode sucedi che dopo une colposcopie si pode presentâ une picule perdite di sang.
In presenzze di un col del uter normal o cun lesions lievis, il ginecolog indicherà i successivs controlls. In cas di lesions plui impurtants sarà simpri il ginecolog, cas par cas, a indicà i percors da seguì.
I doi tèrmini a vegnin spess utilizâts par indicâ la stesa coss. A son, però, casi in cui par “striscio” si intendi dome l’esame che si fâ par viodi se c’è un’infezion vaginal.
La presenzia di une vaginite (brucior intens e/o molt prurit e/o molt perdits), sconsilje l'esecuzion dal Pap test, parcè che rend di plui dificile la corecte interpretazion dal test.